Ultieme prestaties

Gebouwd om alles aan te kunnen

De Renault Mégane R.S. Trophy combineert alle ervaring op het gebied van motorsporttechnologie van Renault Sport in een exclusieve sportwagen. De eersteklas uitrusting aan boord biedt tal van nieuwe rijhulpmiddelen om elke weg onder alle omstandigheden de baas te blijven.

booklet

Ga voor poleposition

Met R.S. Drive op de Mégane R.S. Trophy bepaal je zelf je rijstijl - kies voor de Normaal-, Sport- Trophy. In elke modus voel je het verschil in de reacties van de versnellingsbak, het ESP-gedrag, de besturing en de gevoeligheid van het gaspedaal. De paddles op het stuurwiel op de EDC-uitvoering garanderen een ultrasnelle schakeling. En met Launch Control – linkervoet op de rem, rechtervoet op het gaspedaal – komt er een adrenalinestoot vrij als je de rem loslaat voor een start die in geen enkele Grand Prix zou misstaan.

Volledig onder controle

Het Cup-chassis van de Mégane R.S. Trophy is voorzien van verbeterde schokdempers, vering en Anti-Roll Bars. Deze speciale motorsportinrichting zorgt voor voorspelbaarheid en stabiliteit. De remmen voor en achter bestaan uit twee materialen en zijn voorzien van Brembo-remklauwen voor extra beheersing. Ook het Torsen® gelimiteerde slipdifferentieel egaliseert de vermogensafgifte aan de wielen onder extreme omstandigheden voor verbeterde acceleratie, snelheid in de bochten en beter remgedrag.

Nauw contact met de ondergrond

Alle schokdempers op de Mégane R.S. zijn voorzien van hydraulische compressiestops, ontleend aan de veeleisende rallywereld, om hobbels op te vangen voordat ze volledig zijn ingeveerd. Dit voorkomt een eventueel terugveer- en slingereffect, waardoor elke band meer contact houdt met de ondergrond voor meer rijplezier - wat je onderweg ook tegenkomt.

Soepel bochtenwerk

Ons 4CONTROL-systeem maakte al een groot verschil bij het nemen van bochten, maar nu hebben onze technici het nog beter toegespitst op de unieke behoeften van de Mégane R.S. Trophy. Door de achterwielen precies af te stemmen op wat er aan de voorkant gebeurt, is het alsof de auto aan de weg is vastgelijmd. Bij lage snelheden biedt het 4CONTROL-systeem uitstekende wendbaarheid in krappe bochten - handig bij het parkeren of bij het nemen van scherpe bochten op bergwegen. Bij hogere snelheden biedt het indrukwekkende stabiliteit wanneer je op hoge snelheid een bocht neemt of een plek op het circuit wilt veroveren.

Bekijk alle technische specificaties

  • 300 ch Power
  • 400 Nm Torque
  • 5,7 s 0-100 km/h

Alle technische specificaties bekijken

Technische specificaties

Prestatie

Version R.S. 300 BVM R.S. 300 EDC
Fuel Gas (SP95E10 / SP98) Gas (SP95E10 / SP98)

ENGINE

Engine type (injection / turbo) 4 cylinders turbocharged with direct injection 4 cylinders turbocharged with direct injection
Capacity (cm3) 1798 1798
Bore x Stroke (mm) 79,7 x 90,1 79,7 x 90,1
Number of valves 16 16
Peak power kW CEE (hp) 221kW / 300hp To be updated / 300

GEARBOX

Gearbox type Manual EDC
Number of gears 6 6

PERFORMANCE

Top speed (kph) 260 To be updated
1 000 m standing start (s) 24,8 To be updated
Acceleration 0-100 km/h (s) 5,7 To be updated

WHEELS AND TYRES

Wheel rim size J19 J19
Standard tyres size 245/35 R19 245/35 R19
Wheels steer 4 4

WEIGHTS (kg)

Kerb weight without options 1419 To be updated

Bezoek onze store

Accessoires en merchandise

Accessoires en merchandise

Circuitdagen

Haal alles uit je auto

Haal alles uit je auto

Prestatie

Een proefrit aanvragen