Auto
Nieuw seizoen voor het Renault DP World F1 Team met de R.S.20

Auto
Monoplace
Het DP-World-F1-team van Renault bestaat uit het Renault R.S.20 chassis, ontwikkeld en gebouwd in Enstone (Verenigd Koninkrijk), terwijl de Renault E-Tech 20 krachtbron wordt ontwikkeld in Viry-Châtillon (Frankrijk).
Renault R.S.20
Technische specificaties
Chassis | Gegoten koolstofvezel en aluminium monocoque met honingraatcomposiet, vervaardigd door het Renault F1-team en ontworpen voor maximale sterkte met minimaal gewicht. Krachtbron Renault E-Tech 19 geïnstalleerd als fully-stressed onderdeel. |
---|---|
Voorwielophanging | Bovenste en onderste draagarmen van carbonvezel bedienen een binnenboordmotor via een duwstangsysteem. Dit is verbonden met torsiestang en dempereenheden die aan de binnenkant van de monocoque zijn gemonteerd. Aluminium staanders en OZ gefreesde magnesium wielen. |
Achterwielophanging | Bovenste en onderste draagarmen van koolstofvezel met trekstangbediende torsiestangen en dwars gemonteerde dempereenheden gemonteerd in de behuizing van de versnellingsbak. Aluminium staanders en OZ gefreesde magnesium wielen. |
Transmissie | Achttraps semi-automatische carbon hoofdas versnellingsbak met achteruitversnelling. 'Quickshift'-systeem in werking voor maximale snelheid versnellingsbak. |
Brandstofsysteem | Met Kevlar versterkte rubberen brandstofcel van ATL. |
Elektrisch | Standaard elektronische regeleenheid MES-Microsoft. |
Remsysteem | Carbon schijven en pads. Remklauwen van Brembo S.p.A. Hoofdcilinders van AP Racing. |
Cockpit | Uitneembare bestuurdersstoel gemaakt van anatomisch gevormd koolstofcomposiet, met 6-punts veiligheidsgordel. Stuurwiel met schakelpaddels, koppelingspeddels en DRS. |
Technische specificaties
Inhoud | 1.6L V6 |
---|---|
Aantal cilinders | 6 |
Toerentalbegrenzing | 15,000 tpm |
Drukvulling | Enkele turbocharger, onbeperkte laaddruk (doorgaans 5 bar abs) |
Brandstoflimiet | 100 kg/uur |
Toegestane hoeveelheid brandstof per race | 110kg |
Configuratie | 90° V6 |
Boring | 80mm |
Takt | 53mm |
Hoogte krukas | 90mm |
Aantal kleppen | 4 per cilinder, 24 |
Brandstof | Directe brandstofinjectie |
MGU-K tpm | Max 50.000 tpm |
---|---|
MGU-K vermogen | Max. 120 kW |
Energie gerecupereerd door MGU-K | Max. 2 mJ/ronde |
Energie vrijgegeven door MGU-K | Max. 4 mJ/ronde |
MGU-H tpm | >100.000 tpm |
Energie gerecupereerd door MGU-H | Onbeperkt |
Gewicht | Min. 145 kg |
---|---|
Toegestane hoeveelheid vermogenseenheden per coureur in 2018 | 3 ICE/Turbo/MGUH en 2 MGUK/ES/CU |
Totaal aantal paardenkrachten | Meer dan 950 pk |